SOSYAL MEDYADA PAYLAŞIN :
Dört gün boyunca (7 – 10 Aralık 2017) İstanbul’da 8,761 tekil ziyaretçinin ağırlandığı FESPA Eurasia fuarı için bir yıl daha başarılı bir şekilde geçti. Son rakamlar, aynı dört günlük sürede 8,232 ziyaretçi kaydeden FESPA Eurasia 2016 ile karşılaştırıldığında artış gösteriyor.
Ev sahibi ülke Türkiye’den gelen ziyaretçilerin sayısı, uluslararası ziyaretçilere göre toplam ziyaretçilerin çoğunluğunu oluşturdu. Türkiye dışında en çok katılım gösteren ilk on ülke arasında; Bulgaristan, Tunus, İran, Yunanistan, Irak, Almanya, Çin, Cezayir, Rusya ve Fas yer aldı.
Profesyonellere yönelik baskı ve endüstriyel reklam fuarı olan FESPA Eurasia’da 150’den fazla şirket, bölgenin baskı hizmeti sağlayıcılarına (PSP) ve endüstriyel reklam üreticilerine son teknolojilerini, ekipmanlarını ve uygulamalarını sergiledi. Katılımcılar arasında HP, Mimaki ve Roland gibi 500’den fazla baskı markasının yanı sıra, Optimum Digital Planet, Turan Kimya, SDS ve Solvetex gibi yerel üreticiler ve FPI (d.gen distribütörü), Tecpro (Epson distribütörü), Saatçioğlu (Durst distribütörü) ve Folpa (Mutoh distribütörü) gibi mümessiller de yer aldı.
Ziyaretçi başına ortalama bütçenin 134,678 Euro olduğu fuarda, satın alma hedefi oldukça yüksekti. Ziyaretçilerin %80’i fuarda veya ilerideki 12 ay içerisinde satın alma amacında olduklarını teyit etti; katılımcıların %93’ü karar alıcı ya da karar alma sürecine dahil kişilerdi.
Ziyaretçilerin büyük bir çoğunluğu FESPA Eurasia’yı, uluslararası üretici ve tedarikçilerle tanışarak halihazırdaki pazar trendlerini öğrenmek ve yeni ürünler hakkında bilgi edinmek için önemli bir fırsat olarak değerlendirdi. Bu katılımcıların %82’si, FESPA Eurasia’da yer almanın işleri açısından faydalı olacağı düşüncesindeydi.
FESPA Group Fuar Müdürü Michael Ryan; “Bu bulgular, bir kere daha, FESPA Eurasia’nın bir baskı satın alma fuarından fazlası olduğunu gösteriyor” diyerek, sözlerini şöyle sürdürdü; “Bu fuar sadece Türk pazarıyla değil, uluslararası baskı topluluğu ile iletişime geçmek için fırsat yaratan bir network platformudur. Fuarın devam eden başarısından son derece memnunuz ve gerek katılımcılar gerekse ziyaretçilerden gelen geri bildirimler bizi oldukça mutlu etti.”
Birçok katılımcı fuar sonrası pozitif deneyimlerini paylaştı;
Abdul Moghith Alkhawam – FPI Tekstil; “FPI Tekstil, FESPA Eurasia 2017’den son derece memnun kaldı. Türkiye, Avrupa ve Kuzey Afrika pazar liderleri ve karar vericileri ile tanışma fırsatı yakaladık ve onlara d.gen’in son dijital tekstil baskı teknolojilerini sunduk. FESPA işimizi büyütmekteki en doğru yer olduğunu bir kez daha kanıtladı. FESPA Eurasia 2018’e katılmayı dört gözle bekliyoruz.”
Taner Can Güven – Optimum Digital; “FESPA Eurasia 2017’de, Orta Doğu, Rusya ve Batı Avrupa ülkelerinin yoğun ilgisi ile karşılaştık, dolayısıyla FESPA’nın bize bu fırsatı sunmuş olmasından gayet mutluyuz.”
Etkinlik esnasında, Hexis ve Carwrapper 3D sponsorluğunda gerçekleştirilen World Wrap Masters Eurasia yarışmasında, Ivan Tenchev peş peşe üçüncü kez Wrap Master ödülünü kazandı. Yarışma fuar boyunca her gün düzenlendi ve araç kaplama ustaları, hünerlerini uluslararası bir topluluk önünde sergileme fırsatı buldu. “Bir kez daha bu heyecan verici yarışmanın kazananı olmak son derece onur verici,” yorumunda bulunan Ivan Tenchev; “Bu kadar hünerli araç kaplama ustasına karşı yarışmak çok keyifliydi. Berlin’deki FESPA 2018’de gerçekleştirilecek olan World Wrap Masters Finalinde yarışmayı heyecanla bekliyorum” dedi.
FESPA Eurasia 2018, 6 – 9 Aralık tarihleri arasında IFM’de gerçekleşecek. FESPA Eurasia 2018 hakkında daha fazla bilgi için www.fespaeurasia.com adresini ziyaret ediniz.