SOSYAL MEDYADA PAYLAŞIN :
İlan ve reklam vergisi rakamlarının yüksek olması sorununa şimdi de fuar baskınları eklendi. İlgili maddelerde yoruma açık ifadeler olması nedeniyle her belediyede ilan ve reklam vergisi farklı uygulanırken son dönemde yerel yönetimler baskınlar yaparak fuar stant alanlarından vergi talep etmeye başladı. Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED), yaşanan sorunların aşılması için tüm tarafları çözüme davet ediyor…
İlan
ve reklam vergisi rakamlarının yüksek olması sorununa şimdi de fuar baskınları
eklendi. İlgili maddelerde yoruma açık ifadeler olması nedeniyle her belediyede
ilan ve vergisi farklı uygulanırken son dönemde yerel yönetimler baskınlar
yaparak fuar stant alanlarından vergi talep etmeye başladı. Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği
(ARED), yaşanan sorunların aşılması için tüm tarafları çözüme davet etti.
Fuarcılık
sektöründe reklam vergileri konusunda tartışmalar büyüyor. İlan ve reklam
vergisi rakamlarının yüksekliğinden şikayetçi olan fuarcılık sektörü, uygulamanın
da hatalı olduğunu belirterek bir düzenleme bekliyor.
İlan
ve reklam vergisinin konusu, mükellef ve sorumlusu, istisna ve muafıkları,
tarifesi, tarhı ve ödenmesine dair detaylar, 2464 sayılı Belediye Gelirleri
Kanunu’nun 12-16. maddelerinde anlatılıyor. Ancak ilgili maddelerdeki yoruma
açık ifadeler ve günün şartları paralelinde güncellenememiş olması, ilan ve
reklam vergisinin her belediyede farklı uygulanmasına yol açıyor.
‘Acil bir çalıştaya ihtiyaç var’
İlan
ve reklam vergisinin etkilediği sektörlerden biri olan açıkhava ve endüstriyel
reklam sektörü de yıllardır yerel yönetimlerle benzeri sorunları yaşıyor. Açıkhava
ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği (ARED) Başkanı Şahin Acar, reklam panolarının,
bir kentin mobilyaları olmakla birlikte kültürünü yansıtma, kişileri yönlendirme,
adres bulmayı kolaylaştırma, markaların kurumsal kimliklerini sergileme gibi
pek çok görev üstlendiğini, ışıklı reklam panolarının ise şehre canlılık ve
hareketlilik kazandırırken şehrin caddelerini, sokaklarını aydınlatarak güvenliği
artırdığını belirtiyor. Acar, ilan ve reklam vergileriyle ilgili şöyle
konuşuyor: “Güzel yazı yazma yeteneğiyle tabela fırçacılığı şeklinde bir sanat olarak
başlayan mesleğimiz, teknolojinin gelişimiyle endüstriyel ekipmanlarla üretilen
açıkhava ve endüstriyel reklamcılığa evrildi. Sektörümüzün bu değişim sürecine
paralel olarak ilan ve reklam vergilerinin de güncellenmesine ve ışıklı
reklamların özendirilmesine ihtiyaç var. İlan ve reklam vergileri yasasının güncellenmesi
amacıyla, yerel yönetim temsilcileri, açıkhava ve endüstriyel reklam sektörü
temsilcileri, reklam veren temsilcileri, akademisyenler, hukuksal danışmanlar
gibi ilgili tüm tarafların temsil edildiği bir çalıştaya ihtiyaç
duyulmaktadır.” dedi.