SOSYAL MEDYADA PAYLAŞIN :
FESPA ve ARED ortaklığı ile, Türkiye’de sektörü büyütmek adına organize edilen tek fuar olma özelliğini taşıyan FESPA Eurasia, elde ettiği karı sektöre yeniden yatırım yaparak değerlendiriyor. Türk baskı sektörünü geliştiren ve tanıtan ARED, FESPA Eurasia ile misyonunu bir adım öteye taşıyor.
Geniş format dijital baskı, serigrafi, endüstriyel reklam ve tekstil baskı sektörlerini buluşturan FESPA Eurasia Fuarı’nın 3.sü için (CNR Expo, 10-13 Aralık 2015) geri sayım heyecanı sürüyor. Başarıyla tamamlanan ilk iki fuarın ardından, FESPA Eurasia Fuarı’nın ortağı ARED (Açıkhava Reklamcıları Derneği) hem üyelerine hem de sektöre yönelik tanıtım çalışmalarını arttırıyor.
ARED Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve FESPA Eurasia Yönetim Kurulu Üyesi İbrahim Demirseren, görsel iletişim sektörünün geliştirilmesi, tanıtımı ve pazar payının arttırılması için kaynak yatırımlarına devam ettiklerini söyledi. Bu ihtiyacı karşılamak amacıyla birçok etkinlik gerçekleştirdiklerini belirten Demirseren şunları söyledi; “ARED olarak en önemli etkinliğimiz kuşkusuz FESPA ile birlikte organize ettiğimiz FESPA Eurasia Fuarı. İki yıldır başarıyla gerçekleştirilen fuar, camianın buluştuğu, sektör bilgilerinin paylaşıldığı ve pazarı geliştiren güçlü bir platforma dönüştü. FESPA Eurasia’nın yanı sıra çeşitli eğitim aktiviteleri gerçekleştiriyoruz. Üç endüstri meslek lisesinde endüstriyel reklamcılık bölümü kurduk. Ayrıca, baskı sektörü dahilinde çeşitli seminerler gerçekleştiriyoruz. Üyelerimiz için avukatlık hizmetleri veriyoruz. Global baskı sektörünü ilgilendiren yeni teknolojileri ve bilgileri toplayarak bunları üyelerimize ve tüm sektöre sunuyoruz.
Türkiye’de baskı ve endüstriyel reklamcılık sektörünün büyümesi için daha çok bilgiye ve yeni teknolojiye ihtiyaç duyulduğunun altını çizen Demirseren, bunun için derneğin yurtdışı ile güçlü bağları olduğunu dile getirdi. Demirseren; “Küresel pazarda sektörümüzün rekabet gücünü arttırmak ve potansiyelini ortaya çıkarmak için aktif bir şekilde çalışıyoruz. FESPA – dernekleri küresel federasyonu – üyesi bir dernek olarak FESPA’nın dünya çapındaki araştırmalarına, anketlerine ve projelerine erişme imkanımız var. Bu bilgileri üyelerimizle paylaşıyor ve sektörel bilinci artırmak için uluslararası bağlantılarımızdan faydalanıyoruz ” dedi.
FESPA Eurasia Fuarı sayesinde ARED’in çalışmalarında verimlilik artışı elde ettiğini ve sektördeki daha fazla profesyonele ulaştığını belirten Demirseren, FESPA Eurasia Fuarı’nda FESPA-ARED standında potansiyel müşterilerle buluştuklarını hatırlattı; “Üyelerimizle ve uluslararası kuruluşların temsilcileriyle bir araya gelerek sektördeki en son gelişmeleri, trendleri ve sektörde karşılaştığımız ortak sorunları değerlendirme fırsatı yakalarken, Türkiye’de gerçekleştireceğimiz projeler için de bilgi kaynağı sağlayabiliyoruz” diye konuştu.
Hem ticari hem de sosyal platformlar olarak fuarların önemini koruduğunu dile getiren Demirseren, FESPA Eurasia Fuarı’nın ise farklı olduğunu kaydetti. Görsel iletişim ve dijital baskı sektörünün buluşması ve yeniliklerin sunulması için önemli bir platform olan fuar için Demirseren şunları söyledi; “Öncelikle, FESPA Eurasia Fuarı tamamen sektörün geliştirilmesi ve bilinçlendirilmesi için yola çıktı. Hem FESPA hem de ARED kar amacı gütmeyen kuruluşlar olduğu için fuardan elde edilen kar tekrar bu iki kuruluşun düzenlediği etkinliklerle yeniden sektöre yatırılıyor.Bu nedenle, FESPA Eurasia, sektörün yararına düzenlenen çok özel bir fuardır.”
FESPA Eurasia’ nın Türkiye ve Avrasya bölgesindeki serigrafi baskı, dijital baskı ve tekstil baskı sektörlerini temsil ettiğini kaydeden Demirseren, 2. yılında olmasına rağmen, etkili bir fuarın gerçekleştirildiğini ve ‘profesyonel ve saygın bir platform’ olarak kabul gördüğünü belirtti. İbrahim Demirseren şöyle devam etti; “FESPA Eurasia’da geniş format dijital baskının yanı sıra, baskıya dair çok çeşitli çözümler sergileniyor. Ambalaj ve etiket makinelerinden serigrafi baskıya, tekstil baskıdan ticari baskıya kadar her türlü ürün ve ekipman alımı için fuar bir merkez olarak kullanılıyor.” dedi.
Fuarın önemini bir kez daha vurgulayan İbrahim Demirseren, dernek üyelerinin hem fuar katılımcısı hem de fuar ziyaretçisi olarak etkinliğe ilgi gösterdiğini açıkladı. Katılımcıların ARED ve FESPA’nın ilgili bir ziyaretçi kitlesini fuara getirmesinden oldukça memnun olduklarını aktaran Demirseren; “Ziyaretçiler (baskıcılar ve endüstriyel reklamcılar) ise, genellikle fuarda aradıkları her çözümü bulabildiklerini ve fuardaki ücretsiz eğitim faaliyetlerinden faydalandıklarını söylüyor. Böylece hem Türkiye’deki hem de dünyadaki en son geniş format dijital baskı trendlerini takip etme şansı yakalıyorlar. Bu da baskı ve görsel iletişim işlerinde doğru yatırımı yaparak işlerini geliştirmelerine ve sektörün kalitesinin artmasına yardımcı oluyor” dedi.
Baskıcıların, endüstriyel reklamcıların ve kendini geliştirmek isteyen firmaların mutlaka ARED’e üye olması gerektiğini dile getiren İbrahim Demirseren, sözlerini şöyle bitirdi; “Bir sivil toplum kuruluşu olarak ARED, gerçekleştirdiği projeler ve sunduğu piyasa istihbaratı ile sektörü geliştirmeyi hedefliyor. Üyeler herşeyden önce bilgiyle donanarak standartları yükseltebilir. ARED sektör mensuplarına FESPA’nın araştırmalarına ulaşma ve kilit oyunculardan sektörel bilgi edinme imkanının yanı sıra, ortak sorunlarını dillendirme, ortak sorunlara çözüm arama imkanı sunuyor. Ancak potansiyel üyelerin sorması gereken asıl soruların sektörü nasıl geliştiririz, beraber neler yapabiliriz, bu muhteşem pazara ben nasıl bir değer katabilirim olmalı.”