SOSYAL MEDYADA PAYLAŞIN :
FESPA, InfoTrends iş birliğinde yürütülen 2018 Baskı Anketi’nin temel bulgularını paylaştı.
Mayıs 2015’te yayınlanan Print Census sonuçlarıyla karşılaştırıldığında % 12’lik bir artış görülen ankete 1405 kişi katılım sağladı. 2017’de Avrupa, Avrasya, Meksika, Brezilya, Tayland ve Güney Afrika’daki FESPA fuarları ve Dernek üyelerinden elde edilen veriler sayesinde 2015 araştırmasından önemli ölçüde daha kapsamlı bir coğrafyaya ulaşılarak (+ % 59), 102 ülkeden yanıtlar toplandı.
En son düzenlenen Print Census’ta toplanan verilere göre çeşitli baskı işletmelerinin işlerinde odaklandığı alanlar: dijital baskı (% 17), serigrafi (% 15), sign ve display (% 10), tekstil kumaşı ve direct-to-garment (% 10), ticari baskı ve reprografik (% 13), grafik sanatları ve kreatif uygulamalar (% 11) ile ambalaj (% 4) oldu.
2018 Print Census’da Ulaşılan Temel Sonuçlar
Veriler analiz edildiğinde,2015 araştırmasındaki ana trendlerin 2018 yılında da aynı önemde olduğu görüldü. Hatta birçok durumda, daha geçerli, devam eden ekonomik düzelme ve müşteri eksenli üretimin desteklenmesinde teknolojinin olumlu etkisiyle de desteklendiği sonucu ortaya çıktı.
1) İyimserlik
2015 yanıtlarındaki iyimserlik, 2018’de güçlendi; yanıtlayanların % 83’ü işletmelerinin geleceği için pozitif olduklarını belirtti (2015: % 80). Bu yanıtlar, geniş format dijital baskı işlerinin büyümeye devam etmesiyle ve 2007’den beri ortaya çıkan % 4,2 Yıllık Bileşik Büyüme Oranı yanıt raporuyla sağlam bir temele dayanıyor. Günümüzde dijital gelir, % 44 toplam geliri yansıtıyor ve 2 yıl içerisinde % 53’lük ciroya ulaşacağı tahmin ediliyor.
2) Müşteri Talepleri
Müşteri odaklı hizmet sektörü olarak baskının devam eden tekrar tanımlama süreci bugün üç yıl önce olduğundan daha çok biliniyor. Bunun nedeni, işletmelerin süregelen müşteri odaklı üretim trendini karşılıyor olması. %72 şu anda hızlı devir için artan bir talepte bulunuyor, % 61 kısa vadelere yönelik gerekliliğin büyüdüğünü belirtiyorken % 59 ise tam zamanında (JIT) teslimatın beklentilerini arttırdığını gözlemliyor.
3) Geniş Format Ürün Karmasının Geliştirilmesi
Günümüzün sign ve display uygulamalarına banner’lar hakim; % 68 düzenli olarak bu banner’ların üretimini yapıyor ve yanıtlayanların yarısı devamlı büyüyen bir potansiyel görüyor. Reklam panosu ve billboard’lar, yanıtlayanlar tarafından en çok üretilen uygulamalar arasında 2015’teki yerlerini koruyor.
POS / POP display’ler, bu alanda gelişen işletmelerin % 59’u ile öne çıkıyor. İşletmelerin % 50’sinden daha fazlası ayrıca, kaplama, araç grafikleri ve çıkartmalar da dahil olmak üzere yapışkanlı malzeme üretimine daha fazla önem veriyor. Bu durumun sebebi ise, dijital olarak basılabilir kendinden yapışkanlı ortamda sürekli gelişim avantajı olması.
Baskılı dekor uygulamalarının devam eden gelişiminin de etkisiyle, yanıtlayanların % 74’ü’ne göre işletmelerinin büyüme alanı duvar kağıdı ve iç dekorasyon.
4) Dijital Teknoloji Yatırımı
Baskı işletmeleri, stratejik dijital teknoloji yatırımlarıyla hızlı devir, kısa vadeler ve tam zamanında teslimata yönelik sürdürülebilir müşteri talebini karşılamaya devam ediyor.
Hacim büyümesi dikkate alındığında artan kapasite, ana yatırım önceliği. Yanıtlayanların %54’ü bu durumu, sermaye harcamalarının temel motivasyonu olarak görüyor (2015: %34). Yeni pazarların çeşitlenmesi ve ürün sunumu ankete katılanların % 53’ünün yatırım odağı olurken, maliyet düşürme % 53 için bir faktör.
Araştırmada ortaya çıkan bir diğer sonuç ise, müşteri memnuniyeti ve sürekliliğini etkileyen alanlarda yatırım odağının artması. % 34, kalite kontrolüne yatırım yapmayı planlıyorken % 28’in planı baskı için web’e yatırım yapmak, % 27 ise eğitim harcamasıyla desteklenen hem bulut tabanlı içerik yönetimi hem de renk yönetimine yatırımı hedefliyor.
Teknoloji devriminin mevcut düzeni solvent, su içeren ve analog teknolojilerinin kullanımının gerilemesine karşı gelişen UV, lateks, direkt ve boya süblimasyonu ile 2018’de de devam ediyor. 2018’de sign ve display segmentinde yanıt verenlerin % 27’si, UV-cure inkjet printer (düz yatak veya hibrid) satın almayı planlıyor, % 18’den daha fazlası ise UV roll-to-roll veya lateks yatırımları yapmayı düşünüyor.
Verimlilik, baskın satın alma kriteri olarak görülmesinin yanı sıra yanıtlayanların % 63’üne göre yeni bir printer’daki ana özellik. Sign ve display’deki temel yatırım seviyesi 2015’ten % 43 daha yüksek (144600 Euro)
5) Tekstil
2018 Print Census, gelişen tekstil segmentiyle ilgili daha detaylı bilgiye ulaşmak için geliştirildi. Tekstil uygulamalarına odaklanan serigrafi baskı işletmelerinin aralarında bulunduğu yanıtlayanlar, tekstil üreticileri ve direct-to-garment işletmelerine ithafta bulundu.
Giyim eşyası ürünleri, gelişen uygulamalarda liderliğe sahip olan spor kıyafetleri, giyim eşyasına yönelik kumaşlar ve hızlı giyimle tüm tekstil işletmelerinde öne çıkan bir alan.
Tekstildeki dijital benimseme diğer segmentlere göre daha yavaş; tekstille ilgili tüm sektörlerde üretim hala analog proseslerle sürdürülüyor. Ancak, tekstile odaklanan baskıcılar arasında % 56’lık bir kitle dijital yatırımlar yapmayı planlıyor. % 19’u ise, su ile enerji tüketimini azaltıp ekolojik çevreye pozitif bir etkide bulunmayı amaçlayarak gelecek iki yılda yatırım yapmayı hedefliyor.
Üretim hızı tekstil yanıtlarının % 69’u için yatırım önceliği, % 55 ise doğrudan işlenmemiş materyallere baskı uygulama kabiliyeti arıyor. Bu yatırımlar, atık azaltımı gibi tedarik zinciri yatırımlarını ortaya çıkaran zamana duyarlı üretime yönelik marka sahibinin talebiyle harekete geçiriliyor, dönemsel artışlara verilen yanıtları iyileştiriyor ve yerel teslimat sağlıyor.
Serigrafi ve tekstil baskı işletmeleri, gelecek iki yılda tekstil baskı gelirlerinde dijitalin de katkısıyla % 12’lik bir büyüme yaşanacağı beklentisinde.
6) Çevresel Talepler
2018 Census sorularının belirlenmesi, sürdürülebilir çevresel üretimin önemine yönelik güncel görüşleri almak amacıyla geliştirildi.
Yanıtlar, çevresel yatırımların sürdürülebilir üretim ve malzemelere bağlı olarak yoğun bir şekilde müşteri beklentilerinden etkilendiğini gösteriyor. % 76, çevreye duyarlı ürünlere yönelik müşteri talebinin işletme stratejisini şekillendirdiğini söylüyor, beşte birinden daha fazlası bunun önemli bir etkisi olduğunu belirtiyor.
Ankete katılanların % 32’si, müşteri talebini karşılamak için enerji tasarruflu veya çevre sertifikalı ekipman kullandığını belirtti, eğitim ve sürdürülebilirliğin de yer aldığı diğer yanıtlar VOC bulunmayan mürekkepler ve geri dönüştürülebilir madde, hurdaya ayrılan geri dönüşüm programlarının kullanımı yönünde oldu.
PSP’lerin (Baskı Hizmeti Sağlayıcıları) % 72’si fiyatları arttırmadan sürdürülebilirliğe yatırım yapabildiğini, bu durumun da satışları ve fiyat rekabetini sürdürdüğünü belirtti.
FESPA Yönetici Müdürü Sean Holt şu şekilde yorumda bulunuyor: “2018 Print Census sonuçlarını değerlendirdiğimde, devamlı büyümeden yararlanan, hem yeni ürün ve hizmetlerle kendilerini farklılaştıran hem de kapasiteyi geliştiren böylesine canlı bir global baskı topluluğu olduğunu tekrar görmek beni mutlu etti. Sonuçlar, müşterilerin değişen beklentilerinin farkına varan ve karşılayan PSP’ler arasında devamlı bir bağlılık olduğunu gösteriyor. İşletmeler, planlı teknoloji ve eğitim yatırımlarıyla desteklenmiş müşteri odaklı gelişim stratejilerini izliyor.”
Holt, devamında ekliyor: “FESPA Print Census, 1400 baskı işletmesine yönelik ticari gerçekleri yansıttığı için pazar istihbaratı olarak özellikle anlamlı. Diğer FESPA araştırma girişimleri tarafından temel büyüme fırsatlarına dönüştürülen ‘kaynak’ görüşlerin, uzun süreli büyümeyi desteklemek için iyi şekillenmiş kararlar alırken üyelerimize yardımcı olmak adına somut faydalar sağlayacağına inanıyoruz.”
“FESPA, 10 yılın yarısından fazlasında, araştırmaya sağladığı devamlı yatırımlarıyla sektörde fikir lideri olarak yerini sağlamlaştırdı.” şeklinde fikirlerini belirten Keypoint Intelligence Üretim Teknolojisi Grup Yöneticisi Ron Gilboa; “2018 Print Census bulguları FESPA üyelerine gelecekteki işletme stratejilerini planlamalarına yardımcı olacak, sektördeki temel büyüme alanlarındaki global uzman topluluğuna rehberlik yapacak ve dünya genelindeki inovatörlere yönelik güncel bilgi kaynağı olarak FESPA’nın rolünü güçlendirecek.”