SOSYAL MEDYADA PAYLAŞIN :
FESPA Eurasia, Avrasya Bölgesi’nin serigrafi baskı, geniş format dijital baskı, tekstil baskı, konfeksiyon süsleme ve endüstriyel reklamcılık konularını kapsayan lider organizasyonudur. İlki 2013 yılında düzenlenen fuar, bugün dünyanın dört bir yanından gelen 75 ülkeden 9.500’ün üzerinde tekil ziyaretçiyi misafir ediyor. FESPA Eurasia 2017’nin kapılarını açmasına birkaç hafta kala, FESPA yetkilileri, yeni ve geri dönen katılımcılarıyla, 7-10 Aralık tarihleri arasında İstanbul CNR Expo’da düzenlenecek olan etkinlikten beklentileri üzerine görüştü.
FESPA Eurasia 2017’yi neden seçtikleri konusunda, katılımcıların üzerinde durdukları konu fuarın Avrasya baskı pazarı için teşkil ettiği önem oldu.
Fuara yeniden katılan katılımcılardan Bulgaristanlı Mirage Group’tan Silven Said; “FESPA Eurasia 2017’de yer almaya karar verdik, çünkü; Avrasya uzman baskı pazarının bizim için büyük fırsatlara sahip olduğuna ve bu pazarın ihtiyaçlarını gerçekten karşılayabileceğimize inanıyoruz” dedi.
Roland firmasından Yoshihiro Tate şunları ekledi; “FESPA, uluslararası ve profesyonel bir fuar olarak büyük bir üne sahip. Hem küresel hem de yerel olarak çok başarılı işlere imza atıyorlar, birçok sektörden müşteri çekebiliyor. Bize de geniş ürün ve teknolojimizle uyumlu bir şekilde farklı sektörlerle iş yapma imkanı yaratıyorlar.”
Avrasya uzman baskı endüstrisini geliştirmek
2013’ten bu yana her yıl FESPA Eurasia’da yer alan, Tecpro firmasından Dilek Arat; “Her yıl FESPA Eurasia’ya katılıyoruz, çünkü profesyonel bir fuar olarak Avrasya baskı endüstrisinin gelişimine katkıda bulunuyor” dedi. Promakim firmasından Ahmet Hatipoğlu da şunları ekledi; “2013 yılındaki ilk fuardan bu yana her geçen sene FESPA Eurasia’da stant alanımızı genişlettik. FESPA önemli bir itibara sahip küresel bir organizasyon ve ARED ile olan ilişkileri de bizim için önemli bir faktör, bu da bizim katılımcı olarak yer alma kararımızı etkiledi.”
Pigment Reklam’ın sahibi Serkan Çağlıyan, 2013 yılından bu yana FESPA Eurasia’nın dört başarılı fuar düzenlediğini ve iç pazarda önemli bir etkinlik olarak kabul gördüğünü belirtti; “FESPA Eurasia gibi iş platformları endüstrinin gelişimi, endüstriden paydaşlarımızla birlikte olmak ve teknolojik yeniliklerin sergilenmesi adına hayati önem taşıyor. FESPA Eurasia, bilgi paylaşımı ve yeni çıkan ürünlerin gösterimi için son derece uygun bir platformdur, bu sebeple yıllık bütçe planlarımızda her zaman yerini alıyor.”
Yoshihiro Tate, Serkan Çağlıyan’ın yorumuna şunu ekliyor; “FESPA Eurasia’yı, markamızı tanıtmak ve ürünlerimizi gerek yerel gerekse uluslararası ziyaretçilerimize gösterebilmek için en anlamlı ve stratejik etkinliklerden biri olarak değerlendiriyoruz. Daha da önemlisi, bizi birçok farklı sektörden müşterilerle bağlantıya geçiriyor.” Silven sözlerini şöyle sürdürdü; “FESPA Eurasia, doğu ve batı iş kültürleri arasında bir köprü görevi görüyor; diğer FESPA etkinliklerinden bu bağlamda ayrılıyor. FESPA etkinliklerinin büyük destekçisiyiz, bu yılın başlarında Hamburg’da düzenlenen FESPA 2017’de de yer aldık. Bu fuarların endüstri için önemini bildiğimizden Berlin’de düzenlenecek olan FESPA 2018’e de katılacağız.”
Konu, pazarın mevcut durumuna geldiğinde katılımcılar pozitif bir yaklaşıma sahipler. Örneğin Serkan Çağlıyan şu yorumda bulundu; “Avrasya baskı endüstrisi içinde, Türkiye dijital baskıda en önemli ve öncü pazardır. Avrupa’ya giden ürünler Türkiye’den tedarik ediliyor ve endüstrinin görünümü konusunda birçok KOBİ oldukça olumlu hissediyor.”
Dijitalin hızlanışı
Dijital baskı, Batı Avrupa’da ana akım haline geldi; her ne kadar Avrasya’da gelişimi daha yavaş olsa da, şimdilerde bir hızlanma yaşandığını görebiliyoruz. FESPA Census 2015’te bir başarıda kritik bir unsur olarak dijital baskı, baskın bir trend olarak yerini almıştı ve bu trend FESPA Eurasia katılımcıları tarafından da bir büyüme sahası olarak teyit edilmişti.
Yoshihiro Tate; “Dijital baskı sektörü, bölgede hızla büyüyor. Teknolojik bakış açısından, özellikle dijital baskının ana akım haline geldiği yerlerde, hala bir eco-solvent baskı ihtiyacını görebiliyoruz. Buna ek olarak, dijital tekstil pazarında özellikle küresel düzeyde hızlı bir büyüme görülüyor. Kişiselleştirme trendinin de gelişimini devam ettireceğine inanıyoruz.”
Silven Said; “Dijital baskı, özellikle dijital tekstil baskı, Avrasya’da devasa bir büyüme potansiyeline sahip. Birçok üretici tekstil baskısına uyumlu ürünler üretiyor ve FESPA 2017’de portfolyomuzun odak noktası da bu olacak” yorumunda bulundu.
FESPA Eurasia 2017’de (7-10 Aralık 2017, CNR Expo İstanbul, Türkiye), serigrafi, dijital geniş format ve tekstil baskı için geniş bir çözüm yelpazesine erişebilirsiniz. Tam katılımcı listesi için lütfen www.fespaeurasia.com‘u ziyaret ediniz. Fuara ücretsiz giriş için EURM708 kodunu kullanarak kayıt olun.