SOSYAL MEDYADA PAYLAŞIN :
Özellikle 2021 yılının Aralık ayından günümüze dek, ülke genelinde hem işçiye hem de işverene direkt olarak yansıyan yüksek enflasyon, artan maliyet ve giderlerin açıkhava ve endüstriyel reklamcılık sektöründeki etkisiyle ilgili ARED Açıkhava ve Endüstriyel Reklamcılar Derneği Başkanı Şahin Acar açıklama yaptı. Acar konuyla ilgili “Tüm dünyayı etkileyen pandemi koşullarının bir nebze hafiflediği, insanların caddelere, sokaklara dönmesiyle birlikte artan etkinliklerin sektörümüzü özlediği ortama kavuşturduğu son dönemde, artan maliyetler, enerji, doğalgaz ve elektrikle ilgili yapılan zamlar adeta heves ve mutluluğumuza gölge düşürdü. Pandemi öncesi verilere göre Türkiye’de yaklaşık 10.000 endüstriyel reklamcılık işletmesi bulunan, yıllık 9 milyar dolarlık iş hacmi olan ve bunun %33'üne yaklaşan bir ihracat büyüklüğü ile 125 bin kişilik bir istihdam kapasitesine sahip endüstriyel reklamcılık ve açıkhava sektörümüzün ilerleyen ihracat hafızasına en büyük keti vuranın bu zam oranlarının olacağını, rekabet etmeyle ilgili ciddi sıkıntılara yol açacak bu ortamda, yatırım kararlarının etkin bir biçimde verilmesinin mümkün olmayacağını ifade etmeliyiz. Süregiden bu endişeli yolculuğumuz ekonomik açıdan büyük bir sıkışmayı beraberinde getiriyor ve zamlar özellikle ihracat faaliyetlerimizi engelleyecek” dedi.
“Maliyetlerdeki Rahatlama, Pandemi Etkilerini Silmekte Çok Kıymetli Olurdu”
ARED Başkanı Şahin Acar konuyla ilgili değerlendirmelerine “Oldukça görünür alanlardaki işlerde başat rol oynayan sektör temsilcilerimiz zaten mücbir sebep kapsamına alınmayarak bazı desteklerden mahrum bırakılmıştı. Buna rağmen bizler ARED çatısı altında, elbetteki şirketlerimiz ve çalışanlarımız adına oldukça olumlu beklentilerle işlerimize geri döndük. Tüm çaba ve emeğini ülkemize katma değer üretme yönünde ortaya koyan sektörümüzü bu motivasyonu için kutlamakla birlikte son dönemde bir araya geldiğimiz temsilcilerden özellikle doğalgaz ve elektrik zamları ile artan maliyetlerinden dolayı haklı serzenişler var. Elektrik zamlarından sonra gelen faturaların sektörümüzde yaratacağı tahribatı silecek, herkesi rahatlatacak, eşitsizliği pekiştirmeyecek, firmaların sınıflandırılmadığı ve indirimli tarifelerin uygulandığı bir sistemin geliştirilebileceğini düşünüyoruz.” şeklinde devam etti ve “Ülkemizle ilgili büyüme ve refah düzeyinin artması yönündeki çabalarımızın köstek yerine desteklendiğini görmek bizleri daha çok memnun ederdi. Enerji ve diğer maliyetlerdeki rahatlama, pandemi etkilerini silmekte oldukça kıymetli olurdu.” şeklinde sözlerini noktaladı.