BAŞKANDAN: KASIM 2013 [ 01 Kasım 2013 ]


BAŞKANDAN: KASIM 2013

SOSYAL MEDYADA PAYLAŞIN :

Değerli Meslektaşlarım,
3-5 Ekim’de İstanbul CNR´da düzenlenen FESPA EURASIA Fuarımız başarılı geçti ve sektöre yeni bir soluk getirdi. Sektörümüzün yeni standartlarını belirleyen fuar, yerli ve yabancı çok sayıda yüksek kaliteli ziyaretçiyi ağırlayarak geniş format dijital baskı ve tekstil baskı alanlarında göz alıcı bir platform oluşturdu. Buradan tüm katılımcı ve ziyaretçilerimize desteklerinden ötürü teşekkür etmek isterim.
Sene boyunca fuarımızı anlatırken hani hep demiştik ya “Amaç için kazanç…” Bakalım nasıl ete kemiğe bürünmüş bu söylem;
Fuarın ardından “Parayı Nereye Harcayalım?” Toplantısı…
14 Kasım tarihinde FESPA, ARED üyeleri ve Avrasya Bölgesi’nden 9 üretici / distribütör ile Partner Kurulu toplantısı düzenledik. Gelecek sene için neleri daha iyi yapabiliriz, sektöre nasıl daha çok ilham verebiliriz konularının ardından ilk senesi olmasına rağmen elde edilen gelirin nasıl dağıtılacağına yönelik gündemi görüştük.

Bu gündem meselesini biraz açmak istiyorum. “Parayı nerede harcayalım” toplantısının bizatihi adı bile kulağa güzel ve farklı geliyor. Yıllardan beri fuarlara, etkinliklere katılıyorsunuz, size bugüne kadar bu organizasyondan kazandığımız parayı ne yapalım diye soran oldu mu? Ticari amaçlı yaptığınız yatırımın dolaylı olarak ve bumerang gibi size geri dönmesi sizce çok adilane ve doğru durmuyor mu? Fuar standına verdiğiniz ücretin, sektörden bir öğrencinin bursuna, eğitimine veyahut bir okulda sınıf açılmasına katkıda bulunması manevi olarak sizi mutlu etmez mi?

Velhasıl ilk senesi olmasına rağmen bu organizasyondan gelir elde etmeyi başardık. Ek olarak, FESPA 120.000 TL´lik bir bütçeyi sektöre yatırmaya karar verdi.

Kurul üyeleri, bölge çapında geniş format baskıda yapılabilecekleri öğretmek amacıyla, baskı üreticilerine ve baskı satın alıcılarına yönelik eğitimler için 50.000 TL ayırdı. Kalan miktar ile pazar araştırması, yeni nesil baskı üreticilerine ilham vermek amacıyla Türkiye’deki bir grafik sanatlar ve endüstriyel uygulamalar okuluna yatırım yapılmasına karar verdi. Bu okulumuz, ARED Yönetim Kurulu kararı ile İzmir Mersinli Endüstri Meslek Lisesi’nde “Endüstriyel Reklam Ürünleri Teknik Öğretim Programı” oldu. Yani daha ilk senemizde fuara katılan firmalarımız dolaylı yoldan bir okul programı yaratmayı başardı.
Tabii yukarıdaki bütçenin ARED´in fuardan elde edeceği gelirden ayrı olduğunu da belirteyim.

Bir kez daha altını çizmek istiyorum, ne FESPA, ne de ARED, ticari kuruluşlar değildir. Bunlar dernektir ve kişilere bağlı değildir. Buralarda yaratılacak olan her kuruş, yine sektöre ve dolayısı ile size geri dönecektir.
Bu fuar Ahmetlerin, Mehmetlerin, Johny´lerin, Bob´ların, CEO´ların, Lord´ların fuarı değil, sizin fuarınızdır, bizim fuarımızdır, hepimizin fuarıdır. ARED ortaklığı ile % 100 yerli bir yapıdadır.
Sırf bu yüzden tüm sektör oyuncularının gelecek seneki fuarımız için destek vermesini ve katkı koymasını rica ve temenni ediyorum.
2013 yılını bitirmeye yaklaştığımız şu günlerde işlerinizin bol ve bereketli geçmesini diliyor,

Saygılarımı sunuyorum

K.Halil ELİGÜR
ARED Yönetim Kurulu Başkanı
Açıkhavada Haberler / Kasım 2013