SOSYAL MEDYADA PAYLAŞIN :
FESPA’nın “Amaç için Kazanç” felsefesinin bir parçası olarak, FESPA ve organizasyon ortağı ARED, FESPA Eurasia fuarından elde edilen 50.000 TL üzerindeki geliri Izmir Konak Mersinli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin mesleki eğitimine yatırdı. Bu yatırım baskı sektöründe uzman olabilmeleri için öğrencilerin eğitimini hedefliyor ve sektörün niteliksiz işgücü sorununu çözmeye yardımcı oluyor. Okul, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında açılan yeni “Endüstriyel Reklam Ürünleri Teknik Öğretim Programı” bölümünden oldukça memnun. Bölüme artan bir ilgi var; kayıt olmak isteyen çok sayıda öğrenci mevcut. Geçen yıldan bu yana bölümdeki olumlu gelişmelerle ilgili öğretmenlerden, öğrencilerden ve okul müdüründen görüşlerini ve geri dönüşlerini aldık.
“Gelişen Teknolojilerle Buluşmaya Devam Etmek İstiyoruz”
Mersinli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Metal Teknolojisi Alan Şefi İsmet Uslu hem programdan hem de bölüme kurdukları teknolojiden bahsediyor: “Okulumuza yapılan bağışlarla metal teknolojisi bünyesinde laboratuvarlar oluşturuldu. Bilgisayar laboratuvarımızda, öğrencilerimize dijital baskı üretiminde kullanılan Coreldraw ve Photosop eğitimlerini, her öğrenciye bir bilgisayar düşecek şekilde vermekteyiz. Öğrencilerimiz, dijital baskının folyolara ve brandaya basılması konusunda uygulamalar yapıyor. Sektörden usta öğreticiler derslerimize gelerek dijital baskı ve kullanılan malzemeler konusunda bilgiler vermektedir. Şu anda bilgisayar laboratuvarımızda 25 adet öğrenci bilgisayarı, bir adet öğretmen bilgisayarı, projeksiyonumuz, projeksiyon perdemiz ve akıllı tahtamız mevcuttur. Dijital baskı ünitesinde ARED üyelerinin bağışlarıyla dijital baskı ve plotter kesim yapabilen makinelerimiz de var” diyor.
Uslu, bölümün yarattığı etkiden bahsediyor: “Son sınıf (12. Sınıf) öğrencilerimiz İzmir’in önde gelen, endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri kullanan firmalarında haftanın üç günü beceri eğitimi almaktalar. Mezun olduktan sonra da bu işletmelerde istihdam ediliyorlar. FESPA’nın yaptığı yatırımları azımsayamayız ve FESPA’nın yanı sıra diğer sektör oyuncularını da bize bu programı geliştirmek ve yeni teknolojileri anlamamıza yardımcı olmak için gelecekte de yatırımlar yapmaya teşvik ediyoruz.”
“Bölüme Öğrenci Talebi Artıyor”
Uslu, öğrencilerine verdikleri eğitimin kalitesinden bahsediyor: “Öğrencilerimizi layıkıyla yetiştirdiğimize inanıyorum. Endüstriyel reklam ürünleri teknik öğretim programı 2014-2015 eğitim öğretim yılında açılmıştı. Bu dönem kayıt olan 28 öğrencimiz şuan 12. Sınıfta; hâlihazırda ise 2015-2016 eğitim-öğretim yılında bu alanı tercih etmiş öğrenci sayımız 44’e çıkmıştır. Hepsi sektörde kazandıkları deneyimlerle birlikte uzman dijital baskı operatörü olarak yetişiyor. Bölüme artan taleple baş edebilmek için bazı giriş kriterleri uygulamak zorunda kaldık.”
Öğrenciler Gelecekten Umutlu
Bölüm öğrencilerinden Cansu Karaaslanoğlu niçin bu bölüme kayıt olduğunu anlatıyor ve hedefinin kendi şirketini kurmak olduğunu söylüyor: “Öncelikle iş olanağı yüksek olduğu için, sonrasında da çizimleri ve tasarımları yapmak çok zevkli olduğu için bu bölüme kayıt oldum. Şu an Coreldraw, Photosop, Pixel gibi birçok programda çizimler, dijital baskı ve kesimler yapıyoruz. Donanımlı bir baskı grafik teknikeri olacağıma inanıyorum. Teknoloji sürekli gelişiyor ve kendimi bu doğrultuda yenilemem lazım. Önce tecrübe kazanmak ve bu işleri daha yakından tanımak istiyorum. Gelecekte kendi şirketimi kurmayı planlıyorum. FESPA’nın bizlere yapmış olduğu desteklerden dolayı teşekkür ediyorum.”
Aynı sınıfın öğrencilerinden Bahadır Vedat Yıldız ise; “Teknolojik makine ve malzemeler bizlerin ileride daha iyi bir eleman olarak yetişmemize katkı sağlayacaktır. Eğitimimizi devam ettirebilmek ve teknolojik olarak yol almak için daha fazla destek bekliyoruz.” diyor.
“Kalıplaşmış Mesleklerin Ötesine Geçmek İstedik”
Okul müdürü Enver Türkoğlu ise öğretmenlerden gelen teklif üzerine yeni bir bölüm açmak için nasıl araştırmaya başladıklarını şöyle anlatıyor: “Okulumuz 1982’den beri faaliyettedir. Öğretmen arkadaşlarımız ‘kalıplaşmış mesleklerin ötesine geçelim’ diyerek teklifte bulundular. Ben de yeni alanlara adım atmamızda fayda olduğunu bildiğim için kendilerine destek oldum. Bir başka meslek lisesi ile yapılan işbirliği sayesinde, bu bölümü kendi okullarına kazandırdıklarını öğrendik. Sonrasında hep birlikte biz de benzer bir bölümün açılmasına karar verdik. Bu da FESPA-ARED ortaklığıyla gerçekleşti. Bu çalışmada bizi bağışlarıyla destekleyen her iki kuruluşa da teşekkür ediyoruz. İlk yıl öğrencilerimizden çok talep aldık. Programın başarılı olması sektöre çok sayıda öğrencinin uzman olarak girmesini sağlayacak. O zaman kıvanç ve mutluluğumuz daha da artacak.”