SOSYAL MEDYADA PAYLAŞIN :
Açıkhava reklamcılığını, mesleki standartları belirlenmiş, katma değer üreten ve uluslararası kriterlere uygun bir sektör haline getirmek hedefiyle 2000 yılında kurulan ARED Açıkhava Reklamcıları Derneği, 15. yaşını kutluyor.
Türkiye’de açıkhava reklam sektörünün tek temsilcisi olan ARED, kar amacı gütmeyen bir dernek olarak, açıkhava reklamcılarını bir çatı altında toplamak, üyelerinin hak ve çıkarlarını korumak ve sektörün sorunlarına çözümler bulmak amacıyla 15 senedir faaliyet göstermektedir.
Uluslararası dernek ve federasyonlar olan FESPA (Serigrafi ve Dijital Baskı Dernekleri Federasyonu, İngiltere), ESF (Avrupa Işıklı Endüstriyel Reklam Üreticileri Federasyonu, İngiltere) ve ISA’ya (Uluslararası Tabelacılar Derneği, Amerika) üye olan ARED, bu üyelikleri vasıtasıyla ülkemizin endüstriyel reklam ve baskı sektörlerini global ölçekte de temsil etmekte ve bu kuruluşlarda aktif görev almaktadır.
ARED, baskı sektörünün dünya genelindeki tek temsilcisi olan ve 50 yıllık tecrübesiyle sektörün en büyük fuarlarını düzenleyen FESPA ile 2013 yılında başlattığı işbirliği ile FESPA Eurasia Fuarı’nın kurucu ortağı ve organizatörü olmuştur. Aralık ayında üçüncüsü gerçekleştirilecek FESPA Eurasia, bölgesel bir fuar olarak konumunu her sene daha da güçlendirmekte ve Türkiye’nin sektörel bir cazibe merkezi haline gelmesinde merkezi bir rol oynamaktadır.
Sektörel eğitim seminerleri, konferanslar ve kurslar gibi sayısız eğitim etkinlikleri düzenleyen ARED, açıkhava reklam sektörünün eğitimli çalışan ihtiyacının karşılanması amacıyla 2006 yılından bu yana bir üniversite, üç tane meslek lisesinde sektörel bölümlerin açılmasına öncülük etmiştir. ARED, kendisi gibi kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan ortağı FESPA’nın “Amaç İçin Kazanç” felsefesi ışığında FESPA Eurasia’dan elde ettiği geliri sektöre geri yatırarak eğitime verdiği desteğin çapını genişletmiş ve 2014 yılında İzmir Mersinli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde ARED Endüstriyel Reklam Ürünleri Teknik Öğretim Programı’nın kurulmasını sağlamıştır.
Aynı zamanda özel ve resmi kurum ve kuruluşlarda sektörü temsil eden ve yasal tavsiyelerde bulunan ARED, Türkiye’de açıkhava reklam mecrası uygulamalarında yönlendirici tek mevzuat olan ilan reklam yönetmeliklerindeki kuralları belirlemekte aktif rol oynamaktadır. Önemli üç büyük il Bursa, İstanbul ve İzmir’de ilan reklam yönetmeliklerinin revizyonu çalışmalarında ARED önerilerinin önemli bir bölümü yönetmelik çalışmalarında işlenmiştir.
2011 yılında Türkiye genelinde sektörel ağların geliştirilebilmesi için Genç Aredliler Çalışma Komitesi’ni oluşturarak sektörde yetişmekte olan ikinci kuşağa iletişim ve dayanışma olanakları sağlamakta olan ARED, ayrıca üyelerinin de desteğiyle sosyal sorumluluk projeleri geliştirmektedir. İlköğretim okullarına led aydınlatma dönüşümü ve Atatürk Köşesi oluşumu konularında yardım edilmekte, İşitme ve Konuşma Engelliler, Kimsesiz Çocuklar, LÖSEV, AKUT gibi derneklere ise bağış ve tanıtım desteği verilerek katkıda bulunulmaktadır.
ARED’in Yönetim Kurulu Başkanı K. Halil Eligür, ARED’in 15. yıldönümünün kendi dönemiyle çakışmasından duyduğu onuru, “ARED, dernekler için kısa sayılabilecek 15 yıl gibi bir sürede çok mesafe katetmiş, hem ülkemizde hem de uluslararası alanda açıkhava reklam sektörünün Türkiye genelindeki tek temsilcisi unvanını almıştır. Derneğimizin bu noktaya taşınmasında ve 15. yılına ulaşmasında emeği geçen herkese 7. Dönem Yönetim Kurulu olarak teşekkür ederiz.” sözleriyle ifade etmiştir.