Açıkhava’da İnsanların Algıları %33 Daha Açık [ 13 Mayıs 2014 ]


Açıkhava’da İnsanların Algıları %33 Daha Açık

SOSYAL MEDYADA PAYLAŞIN :

İngiltere merkezli Outdoor Media Centre’in COG’a yaptırdığı araştırmaya göre ev ortamına kıyasla, açıkhavada insanların farkındalıkları çok daha yüksek. Yüksek farkındalık, reklamların algılanıp hatırlanmasında önemli rol oynadığından, bu sonuçlar açıkhava reklamlarının işe yararlılığının altını çiziyor.
Türkiye’de Reklam Yatırımları 2013’te % 9,2 Büyüyerek 5.08 Milyar Liraya Ulaştı
Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2013 reklam yatırımları raporu açıklandı. Rapora göre 2013’te yatırımların %6,85’i açıkhavaya yapıldı.
ABD’de yapılan Kantar Media araştırmasına göre ise ABD’de reklam sektörü 2013’te %0,9 büyüdü. Geçtiğimiz yıl, ülkemizde endüstriyel reklam ürünleri alanıyla örtüşen dijital açıkhava %13, açıkhava %4,4 büyüdü.
PQ Media’nın 15 ülkede 2007-2013 yılları arasında yaptığı, tüketicilerin dijital açıkhava reklamlarıyla temasını ölçen araştırmanın sonuçlarına göre ise dijital açıkhava ile temas 2017’ye kadar %8,6’lık bir yıllık bileşik büyüme oranıyla ilerlerken açıkhava %4,1 seviyesine yükselecek.